Un celebru restaurant din Cluj-Napoca a fost verificat de comisarii de la Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (CRPC RNV) Cluj, care s-au autosesizat, iar ce au găsit când au mers în control poate face pe oricine să nu ma calce pe veci pragul acestei unități de alimentație publică.
O echipă de control a verificat, marți, restaurantul, în cadrul campaniei Academia Comisarilor, respectarea prevederilor legale în domeniu și a identificat mai multe deficiențe, arată Protecția Consumatorilor, potrivit publicației Cluj24.ro.
Conform sursei citate, s-a constatat schimbarea stării termice a unor produse și preparate, comercializarea unor produse și preparate fără elemente de identificare-caracterizare, folosirea unor spații de depozitare insalubre (cu rugină), aferente produselor din carne refrigerată și preparatelor calde/reci, utilizarea unor aparate frigorifice insalubre, improprii depozitării produselor, prezența în blocul alimentar a muștelor, lipsa plasei de protecție în blocul alimentar, reutilizarea ambalajelor aferente produselor lactate la alte preparate, lipsa substanțelor dezinfectate pentru igienizarea suprafețelor și veselei în blocul alimentar.
Ca urmare a acțiunii, echipa de control a aplicat o amendă contravențională de 30.000 lei.
Totodată, au fost dispuse măsuri de oprire definitivă de la comercializare a 40 kg produse și preparate în valoare de circa 2.500 de lei și oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor, pentru unitatea de alimentație publică.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) recomandă celor care simt nedreptăți sau nemulțumiți de servicii, ca, înainte de a depune o reclamaţie să se adreseze în scris operatorului economic și să asteptepte un răspuns din partea acestuia la adresa transmisă.
„Dacă nu primiţi răspuns într-un termen de timp rezonabil sau consideraţi că raspunsul vă încalcă drepturile conferite de lege puteţi depune o reclamaţie însoţită de adresa dumneavoastră, răspunsul operatorului economic si celelalte documente probatorii necesare instrumentării reclamaţiei. În cazul prestarilor de servicii în conformitate cu OUG 49/2009, art. 27 (2) prestatorul de servicii trebuie să vă raspundă în termen de maxim 30 de zile calendaristice. Răspunsul primit îl veti atasa sub forma pdf ca ultim document al reclamaţiei”, se arată pe secțiunea dedicată a ANPC.